Våra gäststugor

Det finns två stugor, A och B, belägna i ett eget hus och vägg i vägg med varandra. A är den stugan som ligger närmast föreningshuset och B är den som ligger närmast tennisbanan. Stugorna är på vardera ca 25 kvadratmeter med öppen planlösning. Båda stugorna har en liten altan med utemöbler på framsidan som vetter mot badstrand och bryggor.

Stugorna är till för våra medlemmar och deras tillfälliga gäster och är alltså inte öppna för allmänheten.

Stugorna har adressen Breviks sjöväg 17, 761 94 Norrtälje.

Bokning

Stugorna kan endast hyras av våra medlemmar/fastighetsägare året runt.

  • Under lågsäsong, vecka 35 – 24, hyrs stugorna ut per dygn eller vecka.
  • Under högsäsong, vecka 25 – 34, hyrs stugorna ut veckovis*. Uthyrningstiden är begränsad till en vecka per fastighetsägare**. Bokning inför högsäsong öppnar den 2 januari.

*) Fr o m 6 juni kan du även hyra 2 – 5 sammanhängande dygn (under samma vecka, d v s söndag – söndag) under högsäsong.
**) Fr o m 1 maj kan du hyra ytterligare veckor under högsäsong. Då kan du även ställa dig ”på kö” under fullbokade perioder (vid eventuella återbud).

Bokningsanmälan görs alltid av fastighetsägaren via formuläret nedan, (alternativt genom bokningsansvarig för stugorna). Endast bekräftade bokningar framgår i kalendrarna nedan. Bokningen bekräftas och är giltig först när bokningsavgift har inkommit – ska alltid ske inom 14 dagar.

Vid bokningsanmälan via formuläret nedan måste du som fastighetsägare läsa igenom och acceptera avtalet innan den genomförs (klicka på ikonen till vänster för att ladda ned avtalet). Om du bokat via direkt-kontakt med bokningsansvarig måste du vid incheckningen skriva under avtalet som finns i den bokade stugan. Det underskrivna avtalet lägger du omedelbart i brevlådan utanför stugorna. (Alternativt avtalar du med bokningsansvarig om underskrift och överlämnande av avtal på annat sätt.)

  • När du som fastighetsägare skickat in din bokningsanmälan får du via mejl en bekräftelse oftast inom 48 ti m, på att den är mottagen av bokningsansvarig.
  • Så snart din bokning och betalning av bokningsavgiften har genomförts får du en bokningsbekräftelse från bokningsansvarig via mail.
  • Kom ihåg att det alltid är du som fastighetsägare som ansvarar för att stugan/stugorna samt duschen, vid utcheckningen är nystädade och att eventuella skador rapporterats till stugvärd.

Hyresavgifter & betalning

Hyran består alltid av två avgifter: bokningsavgift (återbetalas ej) och hyresavgift.

Pris under lågsäsong; 1 700 kr/vecka eller 300 kr/dygn inklusive bokningsavgift 250 kr. Bokningen är giltig så snart bokningsavgiften inkommit (inom 14 dagar). Bokningsavgiften återbetalas ej vid avbokning.

Pris under högsäsong; 2 150 kr/vecka inklusive bokningsavgift 500 kr (eller eventuellt 450 kr/dygn, läs mer om denna möjlighet under ”Bokning” ovan). Bokningen är giltig så snart bokningsavgiften inkommit (inom 14 dagar). Bokningsavgiften återbetalas ej vid avbokning.

avbokning inkommer till bokningsansvarig stugvärd (bokningsavgiften betalas alltid):

  • mer än 4 veckor före tillträdesdagen utgår ingen hyresavgift.
  • 4 – 2 veckor före tillträdesdagen, ska 50 % av hyresavgiften betalas.
  • 13 – 7 dagar före tillträdesdagen, ska 75% av hyresavgiften betalas.
  • mindre än en vecka före tillträdesdagen, ska hela hyresavgiften betalas.

Hyresavgiften (plus bokningsavgift vid sen bokning) ska alltid vara föreningen tillhanda absolut senast 72 timmar före incheckning (Bankgiro 5021-3016, betalningsmottagare: Båtsvikens SFF). Vid inbetalning uppger du: namn (fastighetsägaren) och fastighetsbeteckning, stuga och datum/vecka. Anonyma eller otydliga inbetalningar hamnar i kaffekassan!

Tillträde

Inflyttning sker tidigast kl 15.00 tillträdesdagen om inte annat är överenskommet med stugvärd. Vid veckouthyrning sker tillträde på söndagar. Senast en vecka innan din ankomst skickar bokningsansvarig mail till dig med information om tillträde och andra saker som är bra för dig att veta. Några timmar före tillträdet skickar stugvärden ett sms och ett mejl till dig med främst låskoderna till stugan/stugorna och duschen.

Avflyttning

Avflyttning sker senast kl 11.00 om inte annat är överenskommet med stugvärd. Vid veckouthyrning sker avflyttning på söndagar. Det åligger hyresgästen att innan avflyttning, städa sin stuga och duschen enligt checklista som finns i stugorna. Vid undermålig städning/diskning debiteras fastighetsägaren en extra avgift på 2 000 kr. Eventuella skador ska omedelbart rapporteras till din stugvärd.

Utrustning

Varje stuga är utrustad med:

  • Kyl och frys, bänk-ugn med kokplattor, mikrovågsugn, kaffebryggare, brödrost, etc.
  • Tallrikar, glas, koppar, bestick, kokkärl, etc.
  • En mindre klotgrill samt utemöbler i lättmetall finns på varje stugaltan.
  • Tvåvåningssäng, bäddsoffa med plats för två, gästsäng.
  • Toalettutrymme med tvättställ. Tillgång till låst dusch (i föreningshuset intill).
  • Städartiklar och rengöringsmedel.
  • Wifi: 250/250 Mbit WIFI (SSID: ”Båtsvikens SFF Gästnät”). Lösenordet är detsamma som för hemsidan (ändras alltså vid varje årsstämma). Missbruk beivras.

Följande tas med av hyresgäst:
– Egna sängkläder (kuddar, örngott, filtar, lakan) samt handdukar.
– Toa- och hushållspapper, grillbestick och -kol, etc.
Radio och TV finns ej.

Ordningsregler

  • Rökning är inte tillåten inomhus.
  • Ta hänsyn till grannar, speciellt när bägge stugorna är uthyrda samtidigt.
  • Mark- eller engångsgrillar får inte användas. P g a brandrisken måste all grillning ske med största försiktighet och på fastighetsägarens fulla ansvar.
  • För av- och pålastning går det bra att köra upp till stugorna, men bilar ska utöver detta alltid parkeras på gästparkeringen.
  • Det är inte tillåtet att ta ström till elbil, husbil eller husvagn från föreningshus eller stugor. Husvagnar och husbilar ska alltid parkeras på gästparkeringen.
  • Om något skulle gå sönder, kontakta omedelbart stugvärden för åtgärd och innan nästa gäst anländer. Om något skulle gå sönder p g a oaktsamhet ersätts det av fastighetsägaren.
  • Allt hushållsavfall ska under veckorna 17 – 41 kastas i sopkärlet i det låsta sopskåpet vid parkeringen. Nyckeln hänger i stugans städskåp. Flaskor och burkar ska alltid tas med av gästen. ALLT avfall tas med av gästen under veckorna 42 – 16.

Stugvärdar

Kontaktuppgifter till stugvärdar hittar du under Styrelse och andra förtroendevalda.

 

    Namn (måste anges)

    Fastighetsbeteckning/medlemsnummer (måste fyllas i)

    Mailadress (måste fyllas i)

    Telefonnummer (måste fyllas i)

    Val av stuga (måste anges)

    Vilken somStuga AStuga BStuga A och B

    Bokningsperiod; vecka, datum... (måste fyllas i)

    Plats för eventuellt meddelande

    Jag accepterar avbokningsreglerna samt villkoren i hyresavtalet (måste fyllas i)

    JA

    Skriv in tecknen du ser till höger i fältet nedan captcha